Moderátoři: Leoš H, Olda, martin_100, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 08, 2019 12:07 pm

Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Zrzek19.33TBV:
Takový systém co píšeš je už vymyšlený, dělal to německý Meierling, ale bylo to moc drahé, komplikované a moc se to neujalo, vyrobilo se pár desítek kusů?
Viz. příspěvek z 16.10. 2010:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=135

Osobně si myslím, že to co píšeš je technicky složité, těžké a drahé a kombinace podvozku 8xX + 1-osý návěs se dostane jen na 42 tun povolené celkové, což znamená relativně malou legální užitečnou hmotnost. Jak už jsem psal dříve, naše desetikolka byla využitá z cca. 30% všech fůr jako desetikola, ale zbývajících 70% fůr jezdila jako klasický návěs, ale měla nosnost jen 25 tun oproti 30 až 33 t u klasického návěsu. Většinou jsme placení od přepravených tun a užitečná 25 tun nebo 33 tun, to už je v tržbách hodně poznat. Náklady na provoz jsou u desetikolky a klasického návěsu celkem podobné (nafta, pneu, mýto, mzda řidiče, režie, silniční daň, pojištění, pořizovací cena, ...).
Hlavní výhody desetikolky oproti klasickému návěsu jsou:
- couvání jako sólo LKW (to nelze u klasického návěsu vyřešit)
- trakce v terénu (to lze částečně vyřešit poháněnou nápravou návěsu)
- obratnost (to lze vyřešit co nejkratším klasickým návěsem a natáčecími nápravami)

to chomyz:
U samostatných náprav (rozvor nad 1810 mm), máš pravdu, tam by šlo využít až 11,5 t na nápravu. Bohužel SAF Trak umí max. 9 tun na nápravu a BPW Agro Drive asi nemá homologaci pro vysokou rychlost (80 km/h), takže technicky to řešitelné momentálně není. Ale legislativně by byla např. zajímavá kombinace tahač 4x2 = 18 tun + 1-osý návěs s poháněnou nápravou á 11,5 tuny, pak souprava by měla povolenou celkovou 29,5 tun a legální užitečnou 18 tun, což by už byla zajímavá alternativa klasické 8x4, legislativně 100% OK.
Ještě se vrátím k variantě 3-osý návěs s malou vloženou nápravou uprostřed. Kdyby se použil tahač 4x2 + klasický 3-osý návěs s rozvorem 2x1410 mm, 1. náprava by byla poháněná SAF Trak, 2. náprava zvedací, 3. náprava samonatáčecí + nuceně hydraulicky natáčená během couvání, prostřední náprava by se dala zvednout až do zatížení náprav návěsu 2x11,7 t, což znamená celkovou hmotnost návěsové soupravy 41,4 t a užitečnou +/- 27,4 t (tahač 7,5 t, návěs 6,5 t). Když jsem koukal na samonatáčecí nápravy, tak mají max. úhel natáčení +/- 20 stupňů. Kdyby se posunula točna na tahači na 4140 mm od začátku tahače, vzdálenost od středu královského čepu po střed 1. nápravy návěsu je 3005 mm, pak by střed otáčení návěsu při zvednuté prostřední nápravě byl 7145 mm od začátku tahače, zbytek návěsu by měl nadcházet podobně jako třeba u 3-osého autobusu, který má 3. nápravu natáčecí. Když jsem to porovnával s SENZA I, tak mi střed otáčení vyšel na 6492 mm (střed mezi 3. a 4. nápravou), což mi nepřijde jako tak velký rozdíl. Takový návěs by se dal postavit z úplně std. komponent, snad i za rozumné peníze ...
Pro porovnání jsem si vypočítal střed otáčení u SENZA III (klasický 1-osý návěs), je to 4490 mm (umístění točnice na tahači) + 2800 mm (od středu královského čepu po střed nápravy 1-osého návěsu), což pak je 7290 mm a SENZA III je opravdu obratný
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 08, 2019 8:30 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4239
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Safky - a co použiť supaciu tocnu ako máme my na cisternach? Tým pádom by šlo regulovať zaťaženie napráv na tahaci a K tomu vziať náves ako majú tu na severe že je kráľovský cap navesu posunutý ďalej pod náves, že není od okraja navesu ,,placnu,, 50 cm, ale 1,5m. Náves 2osak, 1zdvihacia, tak aby šla zvednut aj pri plnom zaťažení navesu, 2natacai. Na rám auta nájazdy, a V prípade potreby pohybom točne V pred, natiahnes náves na vozidlo
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte led 08, 2019 8:48 pm

Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to peter gasparovic:
Má to vypadat nějak takto:
https://youtu.be/sf8i0UE3470
https://youtu.be/HVaV0MpgDcQ
http://www.kelberg.dk/produkter/tip/kel ... ox%20da-dk
http://www.kelberg.dk/produkter/tip/kel ... m3%20da-dk
http://www.kelberg.dk/produkter/tip/kel ... m3%20da-dk
http://www.kelberg.dk/produkter/tip/kel ... et%20da-dk


Jenom jsem nepochopil jak chceš natáhnout návěs na tahač. U naloženého 2-osého návěsu nejde úplně zvednout 1. náprava, 2. náprava by byla extrémně přetížená.
Tady 4-osý návěs se 3-mi zvedačkami:
https://youtu.be/9CgbJqbSivk?t=7
a tady 4-osý s prostřední zvedačkou:
http://www.mtdkas.com/produkter/trailer ... /?type=new
http://www.mtdkas.com/produkter/trailer ... /?type=new
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 08, 2019 9:41 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

A co auto 6xX za tím návěs 2 nápravy obě zvedací. Posuvná točna, vepředu učko do kterého by se nasunulo šasi návěsu (použít rolny ala kontejner) něco podobného vzadu, buď na rámu auta nebo návěsu. Na silnici návěs v terénu a prázdné na silnici sólo. Sice ten převis vzadu, ale jezdil jsem LIAZ 122.053 8.3 korba polovička korby přesně mezi nápravama (fabricka úprava délky), teď jezdím tgl délka 11,99m rozvor 6.7 a plno kulaťáku neprojedu najednou. Rozbor do legislativy nechám na tobě.
úte led 08, 2019 10:18 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4239
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Safky- Áno tie som myslel, tie spodné 2 sú thermo sklapace na asfalt, a ten vrchný je úplne ideálny. Už som to u pár Nórov videl. Jak šupne tocnu do predu, je schopný cez rolnu V ráme auta ten náves na seba natiahnuť, myslím tak že 1 náprava na náves je zdvihnutá, a úplne nalepená na ráme auta, tam je taký zúbok, ktorý to zaistí a posledná náprava je natacacia, auto má ale dlhší rozvor, nie je to klasický krátky tahac ako u nás a hnane má 1 prednú, 2 zdvíhací - balón, 3,tuplaky hnacia, a pak náves zdvihacky obe, ale posledná je vždy natacacia. Jak potom sedí celý náves na aute, je schopný zodvihnúť alebo aj odľahčiť tu poslednú nápravu na návese.
Potom 3osi náves 1, zdvíhací, 2,zdvíhací, 3, hnana a natacacia. A celé nech sa to dá supat po ráme navesu do predu a do zadu,ako to má práve kelberg. Tým pádom keď naložil, môžeš supnut rám z nápravamy do zadu, hlavná váha bude na 1+2 náprave, na 3si myslím že bude menej, pretože sa nikdy nesype úplne na zadok navesu. V prípade potreby zodvihnes 1+2 a3 tlači. Keď šupnes rám S nápravamy do predu, máš minimálnu potrebu miesta na otočenie, snáď som to nejak rozumné vysvetlil, keď tak urobím maluvku :oops:
U nás máme cisterny, kde zodvihnem nápravu aj pri plnom zaťažení, osobne skusane a je to poznať, ide to potom jak tank😎
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř led 09, 2019 5:06 pm

Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

to Zrzek19.33TBV:
Se zvedáním náprav u naloženého pevného návěsu je problém, extrémně přetěžují zadní nápravy na tažném vozidle, uvedu příklad pro SENZA II (MAN TGA 6x4 + 1-osý pevný návěs VS-mont s nuceně hydraulicky natáčecí nápravou). Std. rozložení ztížení náprav: 8 + 9 + 9 + 10 = 36 tun (dle původního schválení). Rozvory náprav: 3600 + 1400 + 1500 mm. Když úplně zvednu nápravu pevného návěsu tak mi pak vychází zatížení náprav: 2,88 + 16,56 + 16,56 + 0, což znamená, že auto nebude chtít zatáčet a pojede jen rovně, zadní nápravy budou extrémně přetížené (u nás ne, my tam máme péra 2x16 t, vzduchové pérování se dělá max. 2x13 t, takže nebude schopno přifouknout měchy a náprava návěsu se neodlepí od země). U 2-osého návěsu to bude ještě horší, kdybychom do výpočtu dali zatížení náprav: 7 + 9,5 + 9,5 + 10 + 10 = celková hmotnost návěsové soupravy bude 46 t, rozvory náprav: 3300 + 1350 + 1500 + 1800 mm (po posunutí návěsu dopředu asi o 500 mm, aby se dal zapnout), kdybychom poslední 2 nápravy zvedli, tak zatížení 2 poháněných náprav na tahači pak bude přes 46 tun = tahač se postaví na zadní, což je nepoužitelné ... Dalším problémem je, že náprava SAF Trak je momentálně k dispozici pouze ve variantě se zatížením 9 tun, pneu 385/65 R 22,5, kotoučové brzdy a pouze neřízené provedení, což znamená, že pokud bychom chtěli aby byla řízená, museli bychom ji dát na točnici
viz. tento systém: https://youtu.be/F6zwFLY79v4?t=34
Dalším aspektem je slavná EU, všichni chtějí vyrábět pouze sériové výrobky, které mají COC listy, a libovolně jdou přihlásit v celé EU, jakýkoliv atyp si dají výrobci pěkně zaplatit (vývoj, konstrukce, výpočty, výkresy, výroba atypických dílů, schválení do provozu přes zkušebnu ...), takže pro koncového zákazníka to přestává být ekonomicky zajímavé a pro výrobce, když ví, že vyrobí jenom 1 kus za X let, je to taky nezajímavé. Je to například ten hydraulicky posuvný pevný návěs od Meierlingu, výroba začala někdy v roce 1995, ale osobně si myslím, že se jich vyrobilo méně než pevných návěsu od VS-montu, který je vyráběl od roku 2010.
Technický dotaz, jde posouvat točnici tahače i u plně naloženého návěsu nebo pouze u prázdného návěsu?
Tatra + MAN = Superstroj!
stř led 09, 2019 7:49 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4239
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Safky sú 3 druhy posuvných točni :
1, mechanická - zabrzdiť náves, rucne odjistit tocnu a na spiatočku cuvnut až po zacvaknutie. Nejde bez pomoci iného kolegu presne soupnut o zub nebo 5, ukazuje ti,väčšinou to stejne neklapne, naložené neodistis, nesoupnes, alebo len S veľkým úsilím

2, vzduchová - zabrzdit náves, cez vypínač cievka odpoji poistku, môžeš supat hore dole,problém je že jak sa tam dostane voda a pár krát to zamrzne,mechanizmus sa začne zadierat, alebo sa úplne zasekne a ten vzduch to nerozpoji,

3, hydraulické - zabrzdiť náves, cez vypínač hydraulika odpoji tocnu a môžeš supat jak chceš, výhoda že má zarazky, takže môžeš supnut kľudne len o zub, a aj keby to bolo na fest zadrete tak ta hydraulika to vždy urve, nevýhoda, že ten systém je ťažší jak cievka na vzduch, hadice + piest + dorazi + cerpadlo... môžeš supat aj naložené

Možno je ešte nejaký iný systém, u nás sú len tieto, keď tak ma niekto doplni

Safky dotaz teda k tým nápravam, ako to robia tu,že tu jazdia naložený a nápravy veselo hore, veselo to supaju jak je potreba? U nás 3osak, prostredna či zadná zdvíhací, na návese 1 zdvíhací ,občas 1+2 a ide to vše zdvihnúť plne naložené, pri akejkoľvek rychlosti, V snehu ,blate,maraste, strašná výhoda, reťaze sú až konečné riesenie
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř led 09, 2019 8:17 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Safky ta točna jde posouvat zatížená. Amíci to mají kvůli dodržování napr. tlaků zapřáhne návěs odjisti točnu poladí zatížení náprav a zajistí. Já to myslel obě zvedle jen pro jízdu naprázdno. Zatížené max. odlehčení. Je mi to jasný každý speciál je drahý díky byrokracii apod. Sám jdu cestou všechno upravovat, vylepšovat a všechno musím pracně obhajovat, ale zpětně my dávají za pravdu. Nejlepší jsou kecy typu proč to děláš, je to zbytečný. Dělám to pro sebe, abych si ulehčil život. Poté co se svezou mojim autem, jen čumí, že všechno je jen účelnost žádný zbytečnosti.
stř led 09, 2019 8:30 pm

Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tak tento týden proběhla schůzka se SAFem a některé nápady mi byly rozmluveny:
1, u nápravy se SAF Trakem je zákaz provedení se zvedáním nápravy - riziko poškození hydraulických hadic
2, u samonatáčecích náprav není doporučeno provedení se zvedáním nápravy, klasické malé 2 měchy zvedání náprav po stranách nejsou dimenzovány na zvedání nápravy, která je o 200 kg těžší než std. náprava, Ti co to mají, 1x ročně mění zvedací měchy
3, systém nuceně elektrohydraulického řízení samonatáčecích náprav během couvání od VSE v praxi ještě nikdo neviděl:
https://youtu.be/TjSahOS_KI8
4, posuvné točnice jsou vhodné pouze pro provoz na silnici, JOST vyloženě zakazuje provoz v terénu, SAF Holland ne, ale jedná firma co má Tatraktor Phoenix 6x6, to má namontované a během roku to rozlámali ...

Takže preferovaná varianta tahač 4x2, celý na vzduchu s posuvnou točnou a k tomu 3-osý návěs: 1. náprava zvedací, 2. náprava zvedací + SAF Trak a 3. náprava zvedací, samonatáčecí + VSE Rear Assist je technický nesmysl ..., i pokud by to šlo vyrobit, tak asi hodně poruchové a relativně hodně drahé...

Tak vznikla maximálně zjednodušená varianta, která by neměla mít problém ani technicky ani legislativní:
2-osý zkrácený návěs s korbou délky 6,5/6,8 m, 1. náprava poháněná SAF Trak, 2. náprava zvedací, jako tahač buď verze 6x2/2 (prostřední zvedačka), nebo 6x4, v obou případech pevná točnice posunutá max. dopředu, tak aby byla návěsová souprava co nejkratší. S tahačem 6x2/2 mi vychází celková délka 10.645 mm, což je oproti desetikolce SENZA I jen o cca. 350 mm víc. Váha návěsu +/- 5,5 tuny, tahač +/- 8,5 t, takže při povolené celkové 44 tun (26 tun tahač + 18 tun návěs), mi vychází užitečná 30 tun, což je o 5 tun víc než u SENZA I a tak o 3 tuny méně než u std. návěsové soupravy 6x2/2 + 3-osý návěs. Když jsem porovnával střed otáčení návěsu, tak kombinace krátký 2-osý návěs (pokud bude mít zvednutou poslední nápravu) mi střed otáčení vychází 7.875 mm od začátku tahače, což je o 585 mm více než u SENZA III (klasický 1-osý návěs + tahač 6x2/2 = 7.290 mm). Při zvednuté poslední nápravě 2-osého návěsu mi vychází užitečná hmotnost +/- 22 tun, což taky není špatné (SENZA III má nosnost +/- 20 tun). Kvůli tomu, že Schwarzmüller asi používá u 6,5 m návěsů stejné hydraulické válce jako u 7,35 m návěsů, měl by se zlepšit úhel sklápění na cca. 50 stupňů (tak jak to bylo u SENZA I). Kombinace 3-osý tahač + 2-osý návěs by měla splňovat globální homologaci = mohla by se prodávat ve všech státech EU. Pokud jde o trakci u naložené soupravy tak by to mělo být +/- 27 tun (na tahači 15,3 t, na nápravě návěsu 11,7 t), což je poměr 61,3% k celkové hmotnosti 44 tun. Tento poměr je trošku lepší jak std. naložené sólo 8x4 (poháněné nápravy max. 19 tun/povolená celková 32 tun = 59,4%). U prázdné soupravy mi to vychází 7,9 t (3,15 tahač + 4,75 t návěs), což je poměr 56,4%, což je taky lepší než u std. 8x4 (u Keraxe 8x4 mám zváženo po prázdnu na zadních nápravách 7,2 t/prázdná váha 15,5 t = 46,4%). Cenově by to taky nemusela být až taková tragédie, tahač 6x2/2 social edition (360 koní, manuál, krátká kabina, ocelový nárazník, klima, bufík ...) +/- 70 tis. EUR bez DPH, návěs +/- 40 tis. EUR bez DPH, za celou soupravu 110 tis. EUR bez DPH což je o pár tisíc EUR méně než za desetikolku SENZA I ...

2-osý návěs by taky měl částečně vyřešit největší nevýhody klasického 1-osého návěsu:
- couvání = 1-osý se strašně rychle zlomí, špatně drží směr
- pokud se jede s 1-osým návěsem třeba po mokré louce ve svahu, návěs ujíždí bokem po svahu, částečně by to asi řešila 2-montáž pneu na nápravě návěsu
- při sklápění v měkkém terénu se celá váha nákladu přenese jen na 2 kola návěsu, která se propadnou a udělají klíny před koly, tahač bez předního náhonu má problém
1-osý návěs vyrvat od hromady

Tady odkaz na fotky 2-osého krátkého návěsu Schwarzmüller od firmy Jankostav:
https://www.facebook.com/TOP.technika/p ... =3&theater
https://www.facebook.com/TOP.technika/p ... =3&theater
https://www.facebook.com/TOP.technika/p ... =3&theater
Tatra + MAN = Superstroj!
sob úno 02, 2019 7:31 pm

Venca R
Příspěvky: 1797
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Posuvnou točnu od Saf potvrzuji. Sice není rozlámaná, ale vůle to má velký. Tatraktor 4x4
sob úno 02, 2019 8:31 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Nestálo by za ty dvě tuny tonáže navíc vzít návěs s větším rozvorem a nápravami 2x10 tun? 26 + 20 = 46 tun...to už je skoro jak 6 nápravová souprava.

http://kfz-anzeiger.com/images/stories/ ... s_1413.pdf
pon úno 04, 2019 12:12 am

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Problémem jsou trochu nápravy a pneu. Ona většina náprav je homologovaná na 9t a balóny taky
pon úno 04, 2019 4:25 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

Tak ty návěsy jezdí běžně, tzn. nápravy i pneu dostupné jsou, jediný problém může být, zda je dostupná 10tunová hnaná SAF...

Pak je to otázka, jestli jít cestou nevyzkoušeného speciálu (hnaná návěsová náprav), nebo vzít tahač 6x4 nebo 6x6H a obyčejný návěs, cenově to vyjde myslím pomalu na stejno, ale jde o běžné auto a návěs, které bude za pár let krásně prodejné, na rozdíl od podobných paskvilů.
pon úno 04, 2019 6:21 pm

Safky
Příspěvky: 3304
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Příspěvek

1, SAF dělá prozatím jen 9 tun SAF Trak nápravu s pohonem.
2, krátké 2-osé návěsy s dlouhým rozvorem 1810 mm, 2x10 tun (Meiller, Schwarzmüller, Kempf, Reisch, Carnehl, Meierling, Langendorf ...) jsou primárně určeny pro 2-osé tahače, mají povolené zatížení točnice do 12-ti tun
3, našel jsem návěsy 2x10 tun se zatížením točnice 16 až 18 tun od Kel-Bergu:
http://kelberg.com.web22.curanetserver. ... 95_100.pdf
http://kelberg.com.web22.curanetserver. ... 97_102.pdf
http://www.kelberg.dk/produkter/tip/kel ... ox%20da-dk
ale už jsou moc dlouhé (vzdálenost od královského čepu po střed 1. nápravy je 3775 mm), podle mě těžší a hlavně nevím jestli mají globální homologaci, když se prodávají jen v Dánsku. Kel-Berg nemá v ČR zastoupení (problém servis).

Asi jsem nebyl úplně správně pochopen, ta kombinace tahač 6x2/2 + 2-osý návěs s rozvorem 1310 mm má být alternativa pevného návěsu, je to kompromis mezi sólem (1-osým klasickým návěsem) a std. 3-osým návěsem. Vize je taková, že za 110 až 120 tis. EUR bez DPH budeme mít 2 auta v 1. Podle toho jaká práce bude potřeba udělat, se na ten 2-osý návěs naloží buď do 22 tun nákladu a poslední náprava návěsu se zvedne (bude to fungovat podobně jako klasický 1-osý návěs, mělo by to projet to samé jako desetikolka - pokud jde o obratnost, tak i trakčně 26,2 t), tak i jako normální návěs s nosností 30 tun a trakčně 27 tun (víc jak u std. zatížené 6x6).
Std. 6x4 bude asi o 500 kg těžší, spotřebově asi o 3 L/100 km hůře, cenově asi taky o pár tisíc EUR výše, ale hlavně se zhorší průměr otáčení asi o 2 m a celková délka se prodlouží asi 600 mm. Tahač 6H6 bude tak o 15 tis. EUR dražší a o 300 kg těžší. Zásadní výhodou poháněné nápravy návěsu je trakce po sklopení návěsu, kdy návěs přes páku odlehčí zadní nápravu tahače a pokud je tahač vybaven předním pohonem musí celou soupravu vytáhnout jenom předek, ale ten je pak zatížený jenom cca. 5 ti tunami.
Tady video extrémního případu:
https://youtu.be/A-3TfjGEUoI

P.S.: Pokud nebudeme modernizovat a zůstaneme pasivní, nevymyslíme něco nového co nikdo jiný nemá, tak nás konkurence zničí, viz. případ přívěsových souprav 6x6 + 2-osý přívěs, legální nosnost +/- 27 tun, při dnešních std. cenách přepravy nezaplatitelné a čekat na 1 dobře placený kšeft za rok, kde je opravdu potřeba 6x6 s vlekem, to tu soupravu dnes nezaplatí. A jezdit v sólu s 6x6 za 500 až 600,- Kč/hod. při legální mzdě řidiče u nás s odvody +/- 225,- Kč/hod. je to dnes ekonomická sebevražda a až skončí technická životnost tohoto auta, tak už nebude za co koupit nové ...
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 04, 2019 10:12 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host