Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák

Odpovědět
jarousheq
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 02, 2011 12:06 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj, máme tu i v tomhle roce někoho od DPP???
sob led 02, 2016 8:20 pm

truckerpraha4
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 13, 2012 7:46 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Máme, vydržel jsem tam další rok, od zítřka začínáme opět nanovo, myšleno v r. 2016 brázdit věčně zacpanou Prahu. Mohu ti s něčím pomoci ?
ned led 03, 2016 11:26 am

jarousheq
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 02, 2011 12:06 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj, no... Vím že tu je popsaná situace jak to chodí u DP, ale popis té situace je z roku 11 (mimochodem opravdu bych se na personálním přimluvil za tvoje prémie :D :D :D ) a jak všichni víme v naší zemičce původní plán, že se všichni budeme mít už dnes líp jak zítra nevyšel, tak bych chtěl vědět jak situace vypadá letos/aktuálně... Uvedu předem, že řp na bus teprve dělám - dokončím cca únor/březen. Najeto mám dost, ale na autíčkách a dodávkách (ano bus je něco úplně jinýho, ale uvědomuji si to a nehodlám s tím závodit nebo něco podobnýho - ani nejsem ucho co to opře o první sloup... Za 600tis km jsem jen jednou zastavoval o barák když na silnici bylo 5cm ledu a fakt nšlo nic jen zpomalit - to jen tak na úvod, abych předešel některým reakcím :roll: :wink: Tímto se za ten zdlouhavý úvod omlouvám) - nejsem svátečňák co si chce zakroutit koláčem.
Zajímalo by mě jak to tak funguje pro nováčka, jak jsou rozložené garáže (když uvedu bydliště u sebe, tak připadnu na Bohdalec, když u přítelkně, tak Kačerov), zajímalo by mě co se kde jezdí, jestli se "zobákům" strčí nějáká krátká linka (např. l.189), nebo malej bus (např. l.291). Jak je to se směnností, možností vzít si něco navrch... K jízdě jako takové chápu dodržování j.řádu, stejně tak jako tušim, že ten autobus co občas potkám co měří časy, tak v té zastávce nezastavuje, takže to je průser :D . Ale jak to je třeba se záchodem? Případně s kouřením - ale to je jen kdyby - v práci zvládnu nekouřit...
Nechci jít na dálkáče, chci se motat kolem komína, plánujeme rodinu a nedělalo by dobrotu být fuč, to už jsem zažil na dodávce (pro všechny ANO vím, že dodávka se nepovažuje za truckeřinu, ale co jsem měl dělat???) :wink:
ned led 03, 2016 10:00 pm

murder
Příspěvky: 150
Registrován: pon lis 28, 2011 4:01 pm
Bydliště: mám

Příspěvek

Jezdím, garáže jsou Hostivař, Vršovice, Klíčov, Kačerov, Řepy. Snaží se tě dát na garáže kam to máš blízko, nebo chceš.
Před nástupem absolvuješ
1. EKG u nich v Kačerově
2. zkušební jízdu v Hostivaři, jsou dost přísní, bylo nás 6 nebo 7 a prošli jsme 2, blinkry, přechody, obrubníky (věř že busem chytíš zadníma jako nic, když nejsi naučený), rozhlížení se...
3. psychologickou prohlídku + testy v Hostivaři
4. lékaře dle garáží - musí být u nich a musíš mít výpis z karty, třeba dr. Malá je už docela přísná na tlak, cukr, záda a pod.
5. podepsaná smlouva v Kačerově
6. třítýdenní školení v Hostivaři ukončené spoustou zkoušek, opět přísných, RDST (radiostanice), D1-3 (vnitropodnikový předpis), a hlavně výkazy ty budete dělat celou dobu, pro nováčky je to španělská vesnice vypíšeš tak jednu propisku, musíš se naučit ty výkazy a přitom se učíš zpaměti D1-3, hláskovací tabulku na RDST - bez zadrhnutí musíš hláskovat vylosovaný název zastávky, do toho výkazy, fungování DP, výkazy, kontrolu busu, výkazy..... Fakt je to pakárna, já to dělal opakovaně po 13 letech, tak jsem byl vcelku v pohodě jen si to vytáhnout z paměti, ale chápal jsem o čem mluví, ale nováčci ty z toho byli absolutně hin, netušili proč jim ten chlap tak blbě nadává :-D
7. po úspěšném složení zkoušek jsi odvelen na svou garáž, tam se hlásíš v pondělí ráno, projdete se starším řidičem garáže, který ti vysvětlí co kde jak, doporučuji si to možná nahrát, ale když se pak budeš ptát, tak ti poradíme. To je dopoledne, odpoledne pojedeš na Pankrác fasovat mundůr, doporučuji dvě Ikea tašky, je toho opravdu hodně. Místo zimních kalhot si nafasuj pláťáky, v zimě v nich vydržíš a v létě oceníš, zimní nafasuješ za rok, nafasoval jsem si vestu místo svetru a nyní naříkám, boty dostaneš na výběr tenisky (pracovní Adidas fungují) nebo polobotky, pokud chceš tenisky řekni si na garáži, co ti napíšou do fasováku, to ti ve skladu vydaj, to samé svetr/ vesta. Pokud nech si nakombinovat košile/ trika, já mám dvě košile krátký rukáv, dvě dlouhý rukáv a čtyři trika, ponožky fasuješ taky já si vzal jen letní, jsou to pohodlné funkční černé, můžeš dostat i zimní podkolenky - nemám, nechci...
8. začínáš jezdit v zácviku, musíš se seznámit se všemi typy busů v Řepích asi 10, za den uděláš dva, pokud si nebudeš jistý, můžeš požádat o delší zácvik, ale zase moc se jim nechce, jsi jim nanic a platí dva řidiče tam kde je potřeba jeden, to je tak na 5-7 dnů.
9. jezdíš jako podčárník - víš práci na 3 dny dopředu, jezdíš pondělí - pátek, víkendy převážně volné, první dny jezdíš ty linky co si měl v zácviku, naučení nových linek je tvůj boj, práci víš tři dny dopředu tak vyraž, mhd máš zdarma a projeď si je. Pokud nemáš praxi, zkus požádat rozpisáře ať tě nechá rozjezdit a nepíše ti třeba klouby, ale moc na výběr nemáš, jsi řidič a jsi tam na řízení autobusů....
10. po cca 2-3 měsících můžeš požádat rozpisáře jestli by tě nedal někam do diagramu, když tomu necháš volný průběh jsou chlapy co jezdili pod čarou i 2 roky. V diagramu víš práci na dloooooho dopředu, už jsem si našel příští vánoce, v diagramu se můžou změnit linky to jo, ale ranní, odpolední, volno se nemění. Dělá se v 3-4 denních cyklech a jednou za 14 dní volný víkend (krátký z odpolední v pátek jdeš v pondělí na ranní, nebo dlouhý opačně) může ti vyjít i 3, 4 dny volno, máme dokonce diagramy kde vychází 2x za rok 5 dnů volna. Pak jsou ještě zálohy těch je dost a ze zálohy nevíš co dostaneš, zálohy jsou taky krátké 3 hodinové, když všichni přijdou jdeš domů a dlouhé, ty bývají vypsané rovnou na nějakou linku. Když ti vyjde směna na svátek a ta linka co si měl jet nejede, jsi doma a máš to zaplaceno, jako by si byl v práci (2015 jsem chytil od června 3). Zaplaceno dostaneš vše, každou vteřinu strávenou v práci, fasování oblečení, nemoc platí od prvního dne (ale budeš moc marodit, tak ti po roce neprodlouží smlouvu, stejně tak nehody)
Na účet chodí peníze 9-10. v měsíci, hrubého mám cca 33-39tis (podle měsíce). Z volna můžeš jít, ale je tam fond přesčasů, takže tě moc nenechaj, ale zase v létě neměli lidi, tak jsem dělal i přes 200 hodin. Musí ti zaplatit základní fond hodin, kdyby se náhodou stalo, že neuděláš základní hodiny, tak je stejně zaplatí, ale to se už nestává.

Co se výkonu týče, kouření jen na konečné mimo bus, zapomeň i při nájezdu, zatažení. Nastupuješ 20 minut před výjezdem, ale chodí se dřív tak min těch 15 minut, než to obejdeš připravíš, případně vyměníš, necháš doplnit vodu, olej po blbovi z večera co to neudělal. Já pak vyjíždím o 5 minut dřív - to je jediný případ kdy můžeš, nejsem pak zbytečně uhoněný že nestíháš. Jízdní řády se dají vyjet, pokud nejsou kolony, jsou ovšem řidiči co nestíhají ani v noci, to poznáš. Na "klienty" se furt usmíváš, jsi milý, odpovídáš, pomáháš nastoupit, usadit, zeptáš se lidí na ulici jestli nechtějí jet s tebou až ti to všichni odsouhlasí, tak můžeš zavřít dveře a odjet, po rozjezdu ti dva klienti upadnou a na garáž přijde stížnost, že si nepočkal a ujel i když jsi byl 10 minut opožděný. Čím kratší interval máš tím víc lidí dobíhá a píše stížnosti, 3 minutové intervaly jsou horor, to máš problém zavřít dveře a vyjet i když už je další pořadí za tebou....
Dřív nesmíš odjet ani o vteřinu, na silvestra jsem 2x zavřel dveře o 20sec dřív a přehodilo mi to zastávku, na konečné mi volal dispečer, že tam jsem pro klienty, tak ať si to laskavě uvědomím, že jsem jen zavřel dveře a čekal na odjezd ho nezajímalo, správně jsem měl zastávku v palubním pc vrátit a vyhlásit ještě jednou... Měřící bus měří dnes už jen nahrubo, jízdní řády píší soudruzi z Ropidu od stolu, takže zastávky 200metrů od sebe máš 3 minuty na přejezd a zastávky 1km od sebe máš 1 minutu...
Na konečných dnes už jsou většinou hajzlíky, ve špičkách je vidíš při průletu kolem, mimo špičku jdeš na velkou tak si ho nejprve desinfikuješ jelikož jsme všichni prasata, je přece to jednodušší celý poch*at a pak sr*t ve stoje, než udržovat pořádek u mušle se dodržuje diskrétní odestup, nejlépe prostatik tak ze dvou metrů a to ještě v jedné ruce cigáro a v druhou v bok.... Můžeš napsat do výkazu "nutné WC" a nikdo s tím nic neudělá, budeš těch zápisů mít moc, za rok ti neprodlouží smlouvu...
Prostě dnes už řidič MHD není pan řidič, ale ten debil, který za všechno může. Pokud nejsi splachovací, nevydržíš. Pokud se naučíš, myslet si svoje a tupě zírat po vystřídání vystoupit a nechat vše v buse, máš parádní zaměstnání, kde chodíš s čistou hlavou domů a v dopravě máš jedno z nejlepších zaměstnání...

Pokud budeš cokoliv chtít ptej se
stř led 06, 2016 8:23 pm

PVtruck
Příspěvky: 12
Registrován: čtv srp 13, 2015 5:46 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

murder:

Mám pár otázek. Prosím o zotpovězení : )
hláskovací tabulku na RDST

Jaká je to hláskovací tabulka? Já jsem se před lety naučil hláskovací abecedu NATO/ICIO. Alfa, Bravo, Charlie,....
zase v létě neměli lidi, tak jsem dělal i přes 200 hodin
Čím je to že jste něměli v létě lidi? Spíš bych očekával, že to bude naopak - řidičů nadbytek, když část spojů v červenci a srpnu nejezdí. A proto si budou vybírat dovolené.


V inzerátu řidičů MHD v Praze stojí, že je tam možnost ubytování.
Mají nějaké své ubytovny, svobodárky?
Nevíte za kolik peněz?

Děkuji
ned kvě 08, 2016 7:56 pm

murder
Příspěvky: 150
Registrován: pon lis 28, 2011 4:01 pm
Bydliště: mám

Příspěvek

Hláskovací tabulku vyžadují českou, http://ciselnik.artega.cz/ceska_hlaskovaci_abeceda.php. Teď je stálý nedostatek řidičů a v létě bylo spousty náhradek za tramvaje, do toho dovolené a je vymalováno....
pon kvě 09, 2016 8:39 am

JirkaEspace
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 13, 2016 3:50 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

murder:

Moc díky za konkrétní příspěvek :-) Oproti věčným nářkům některých je radost se něco konkrétního a přitom jasně a srozumitelně dozvědět. Mám 3 otázky, jestli můžu:
2. zkušební jízdu v Hostivaři, jsou dost přísní, bylo nás 6 nebo 7 a prošli jsme 2, blinkry, přechody, obrubníky...
Jak moc přísní? 1 chybka a vyhazov, jako to bylo v autoškole? Nebo zohlední, že jinak bylo vše OK?
Na účet chodí peníze 9-10. v měsíci, hrubého mám cca...
U té částky, jak píšeš - na kolik to je hodin v práci měsíčně? Prostě jestli je to včetně přesčasů, nebo to tak vychází pro základní pracovní fond včetně prémií nebo nějakých příplatků (noční, víkendy). Nebo je to včetně nějakých pravidelných přesčasů? Na DPP mají inzerát a uvádí mzdu 149,- základ, to by mi pak vycházelo přes 200 hodin měsíčně v práci.

A poslední - jak vlastně vypadá klasický den autobusáka z pohledu turnusů nebo služeb? Někdo si v příspěvcích stěžuje, že je každý den 10 - 12 hodin v práci, někdo že končí večer v 10 a ráno od 4:30 už zase jezdí. Z Tvého příspěvku to tak nevypadá, tak jsem z toho zmatený. Na http://citybus.cz/2013/02/16/system_vyp ... _dp_praha/ jsou pěkně popsané služby jako tůrák, šejdr, celodenní, ... Ale neumím si představit, jak teda vypadá typická kombinace pracovní doby řidiče. Jestli někdo třeba nejezdí (střídá) stále tůrák, někdo zase jen střídá na celodenních linkách a tak podobně. Nebo jinak: jak moc má řidič autobusu roztahaný den?

Předem díky!
ned čer 05, 2016 7:43 pm

murder
Příspěvky: 150
Registrován: pon lis 28, 2011 4:01 pm
Bydliště: mám

Příspěvek

Přísní: asi tak že třeba holčině to v kopci chcíplo a šla, jiný škrtl o obrubník zadním kolem....

Jsou měsíce kdy uděláš skutečně jen základ dle plánovacího kalendáře, ale max ti dovolí tak 200-210hodin, víc ne a bere se skutečně čas strávený v práci. Počítej příplatky za noc, za sobotu, neděli, svátek, na praní, za jízdu s kloubem... korunka ke korunce... je jedno jestli tam jsi měsíc, nebo 20 let, plat stejný...
Celodenní, dostaneš jen ze zálohy, jinak po nástupu děláš všechno než se dostaneš do turnusu, nejvíc roztrhaný den máš u dělené směny, ale za to máš + myslím 70,-Kč den
Podívej se na tenhle obrázek, je to jeden z diagramů: http://www.garaze-repy.eu/wp-content/up ... m-T-18.jpg
A tady máš časy rozjezdů: http://www.garaze-repy.eu/wp-content/up ... jvs1-2.jpg
Podle toho diagramu si zjistíš třeba rok dopředu jak budeš dělat, co číslo řádku to týden, bývají žluto červené, tak je přehlednější, ale i takhle se v tom vyznáš jedeš svoji barvu, při přechodu z posledního řádku na první měníš barvu a tak stále dokola, v diagramu jsou změny, třeba změní linku, ale nikdy nezmění kostru (volno-ranní-odpolední). Schválně jsem ti sem hodil "nejhorší" diagram tzv. trestanecký, nemá ani jedno třídenní volno, jsou i volnější, kde když je konstelace hvězd máš až 5 dnů volna.
Jak moc roztahaný den, děláš ráno, nebo odpol, nebo celý den na CD, nebo ráno a odpol... nedá se popsat.
pon čer 06, 2016 5:31 pm

JirkaEspace
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 13, 2016 3:50 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

to murder:
Díky moc za ochotu! Takhle jednoduše a přehledně mi to nebyl schopen nikdo podat... Uvažuji o garážích Klíčov. Uvidíme :-)
pon čer 06, 2016 11:48 pm

jarousheq
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 02, 2011 12:06 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak abych něják dal výsledek, tak už půl roku jsem u DP a můžu říct... Lepší práci jsem neměl...
stř říj 12, 2016 3:07 am

murder
Příspěvky: 150
Registrován: pon lis 28, 2011 4:01 pm
Bydliště: mám

Příspěvek

Že jo :wink: Důležité je neřešit neřešitelné a kaštany nechávat s koncem směny ve výpravně...
pát říj 14, 2016 10:17 am

dreamerCZ
Příspěvky: 28
Registrován: sob říj 22, 2011 3:13 pm
Bydliště: Praha 8

Příspěvek

No už se mezi vás těším :)
sob lis 19, 2016 8:37 am

dreamerCZ
Příspěvky: 28
Registrován: sob říj 22, 2011 3:13 pm
Bydliště: Praha 8

Příspěvek

murder

Prosím Tě jen mi řekni jak se dostaneš na 33 - 39 hrubého při 200 hodinách za 150,-? To se ten zbytek nasbírá na čem?
čtv pro 15, 2016 5:25 am

busfahrer
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 05, 2013 4:37 pm
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní podnik Praha

Příspěvek

Tak jsem cca před měsícem nastoupil k Dopr. podniku. Dost vážně uvažuji o tom, že to tam zabalím, prostě už na to asi nemám. Mám 20 let praxe na autobuse, jezdil jsem jen zahraničí, ale tohle jsem fakt nedával. Absolvování kurzu už byl docela záhul, během pěti dnů nastudovat D1-3, radiostanici, výkazy... No je toho celkem dost a litoval jsem už tenkrát, že jsem nezůstal ve své předchozí práci, že kdybych tohle věděl, nikdy by mě to ani nenapadlo jít k DP. Prostě toho bylo hodně i na všechny okolo a docela dost všichni nadávali, že se posrali nahustit toho do nás tolik za tak krátkou dobu. Pak tři dny zkoušky ze všeho, dali jsme to takřka všichni s odřenýma ušima, někteří neprošli ani napotřetí. Pak na garáži tři dny zácviku na jednoduchých linkách okolo komína. To byla taky pohoda. Pak týden ježdění těchto zácvikových linek, to se do toho za pár dní člověk taky dostane.
Pak ale přišel největší šok. Začali mi tam denně dávat další dvě linky a celkem docela dost hnusný. Teď jsem se dostal do stádia, že jsem z toho úplný magor, denně skoro nespím, stres jako hovado, nezvládám to. Když jsem jim to říkal, že je to nad moje síly, stejně mi tam každý den přidávají další dvě linky. Plácám se v tom úplně šíleným způsobem, než si jednu linku pořádně osvojím, už zas jedu jinou a tu předchozí úplně zapomenu. Lidi na mne koukaj jak na debila, protože vidí, jak si tam na každé křižovatce posouvám navigaci i aplikaci 2gis v mobilu, za mnou na mne troubí proč nejedu. Nevím už co je co, linky se mi pletou šíleným způsobem a místo toho, abych si to pamatoval, jsem z toho čím dál blbější a už vůbec nevím co k čemu patří. Do toho jsou tam skoro denně nějaké vlepky (změny trasy a zastávek) nebo mi zlobí Mypol.
Asi se vrátím k mé předchozí práci, tohle je na mne moc.
pát říj 06, 2017 5:55 pm

petanekoli
Příspěvky: 58
Registrován: sob led 07, 2012 8:10 pm
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Dopravní podnik Praha

Příspěvek

Já jsem u DP taky novej,nastoupil jsem v červenci,praxe na busu 13let,linky pid u soukromníka,k DP přešlo z bejvalý firmy mnoho řidičů,takže jsem věděl do čeho jdu a co mě čeká.Začátek stejnej jak ty,kurs,pak garáž,šel jsem do Řep,se směnařem jsme se dohodli co budu jezdit,neznal jsem jedinou řepskou linku,dal mi 3šejdrový zácviky,takže 6linek,no a pak mě 2tejdny točil v těhle linkách,pak dostal infarkt a na jeho místo nastoupil jinej a začal mi posílat směny jak starýmu mazákovi,takže zděšení,no koupil jsem novou navigaci do který se nechá natrasovat linka a jezdil podle toho.Mam tohle období za sebou a pohoda.Když mi přijde práce do mailu a nejsem si uplně jistej kudy to jede,tak se kouknu do mapy na netu kudy kam a dobrý.Vem to tak,že linky nejsou do nekonečna,máš jich nevim20-30 a pak se jenom opakujou.Mě se tohle socialistický zařízení jménem DP docela líbí,odbouchám si 9h směnu a tradá domu,u bejvalý firmy se mi o tom mohlo jenom zdát.
pon říj 09, 2017 5:32 pm

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host