Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4835
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: řada 706

Příspěvek

Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned čer 28, 2020 11:17 pm

red.bill
Příspěvky: 136
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 706

Příspěvek

Ten tmavě modrej ji má už asi 3roky + motor s turbem ze řezačky, ale bouda už to začíná mít za sebou... před lety na něm ještě bylo i rozmetadlo, s fekálem ještě asi přes léto lítaj. Ten světle modrej má klimu od letoška, jestli už má taky turbo nevím letos jsem ještě s nima nemluvil.
pon čer 29, 2020 3:48 pm

Popíno
Příspěvky: 471
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: řada 706

Příspěvek

Ahoj.Mám dotaz zda by šlo dát na Matýska na přední nápravu balóny??Někde ve vlákně jsem to viděl ale nemohu dohledat.Byl to takový vymazlený mates.
Díky za info
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
pon srp 03, 2020 12:19 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1056
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: řada 706

Příspěvek

Hledal jsem modrého, ale našel tohoto červeného http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=20 ... start=1335
Jo a tedy je https://postimg.cc/sBr3HscN uživatel Šumava Team
úte srp 04, 2020 12:51 pm

Popíno
Příspěvky: 471
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: řada 706

Příspěvek

Asi už se to řešilo,ale poradí někdo?
Máme dva matesy po přestavbě s Liaz 150 kabinou.jeden má turbo,ale prasklý blok.Už je odstavený.Do doby kdy jezdil tak chodil jako hodinky.Druhý pojízdný je bez turba.Když by se na něj to turbo přehodí, vydrží to motor? Případně co vše udělat.Děkuji za rady.
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
sob zář 19, 2020 9:01 pm

153
Příspěvky: 589
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: řada 706

Příspěvek

Popíno
Mně se to zdá celé jako nesmysl to přehazovat. Sice jsem už asi 25 let do žádné Liazky nedělal, ale zkusím si vzpomenout co by se s tím nechalo dělat.
Pokud je motor bez turba M634 a motor s turbem M636, tak by to mělo jít přemontovat relativně bez problémů. Je ale otázkou, jestli zvýšení krouťáku o nějakých 60 Nm a neznatelného zvýšení výkonu stojí za tu práci...... A nevím, jak to máš zařízené na STK, případně emisích.....
To když Ti někdo udělá "lepší" čerpadlo, tak budeš na tom asi stejně.
Pokud je motor s turbem jiného typu než M636 tak je to celé nesmysl a náklady by šly v dnešní době do nesmyslných čísel.
U té M636 by to turbo přemontovat šlo, ale muselo by se zároveň přehodit i vstřikovací čerpadlo, trysky, upravit předvstřik a navíc výměník tepla má u motoru M636 vířiče pro lepší přestup tepla. Nevím co by to dělalo bez těch vířičů, ale domnívám se, že by to asi velký problém nebyl. Bylo by potřeba vsadit také mezikus pro přívod oleje k turbu mezi čistič oleje a výměník a přepad oleje od turba do bloku motoru..
Jinak motory M636 se dělaly převážně s výkonostním regulátorem jak stabilní motory a byl to takový mezityp, který měl naroubované turbo na starý motor.
Je také otázkou (a to si teď, po těch letech už nedovedu představit), jestli se potrubí s turbem vejdou do podvozku a kabiny. Já osobně jsem nikdy staré šasí se stojatým motorem a boudou, která je určené pro šikmý motor neviděl. Nevím jak motor v takovéto kombinaci uložen. Za mě se to nedělalo.

Pokud by jsi chtěl předělat ten motor bez turba na nějakou vyšší řadu (M637, 638, 624, 640F) tak to už je obrovský problém, hlavně finančně.
Tam už byl tužší blok, pevnější klika, jiné písty (menší komprese), osmiřadý výměník (původní byl čtyřřadý) vodní chladič s asi o 1/3 vyšším výkonem, a u těch 640 byl i mezichladič za turbem. To by snad bylo levnější koupit někde motor po GO a výkonný chladič, ale také záleží, jestli ten původní motor je svislý nebo šikmý.....

Předělat jde téměř všechno, záleží na tom, jak jsi technicky zdatný a ekonomicky silný.
Takové úpravy se snad vyplatí jen pro nějaké speciální účely. Třeba sběratelské nebo pokud se chceš jen ukázat, na normální ježdění to asi nebude.....

Tak snad jsem na nic nezapoměl, pokud by jsi ještě něco k tomu chtěl vědět, ptej se, pokud budu vědět, rád ti odpovím.
pon zář 21, 2020 10:25 am

Popíno
Příspěvky: 471
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: řada 706

Příspěvek

Děkuji moc za vyčerpávající odpověď.Asi to necháme tak jak to je.😀
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
čtv zář 24, 2020 7:28 am

153
Příspěvky: 589
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: řada 706

Příspěvek

Nemáš zač.
čtv zář 24, 2020 11:31 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů