Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 10234
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: AETR

Příspěvek

jistě že to jde.. popojedu kolikrát 300 m a pak naskočí 15 .....jedu 4,5 udělám 30 a mastim dál no problem .... nikdo nikdy nic .....tacho ukáže 45 a kontrol progam taky ..no stress :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
úte bře 17, 2020 10:11 am

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Já to chápu, proto jsem psal také jen to odpoledne. Nevím jaký má smysl, když po dokončené pauze ujedu minutu, udělám 15 minut a pak jedu 4:30 a jdu domů a těch 30 minut stejně už nedělám. Ale jak jsem psal, třeba má pro to nějaký důvod.
úte bře 17, 2020 10:19 am

jose rabano
Příspěvky: 5141
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

No a ja jsem takovy cyp ze stejne pak udelam 45min.a to je tak jednou za rok bo furt jezdim tzv.na dve pauzy,neexistuje lepsi system prace.po 3h koukam kde to odhodim,a pak zas po 3h cca,a nakonec mam bezne 8h58,nebo 9h58 a bez stresu.na jednu pauzu se nikdy netrefis temer na 9h odjetou,tudiz se denne osidis o par minut jizdy,v patek to uz je hodina treba.a to muzu byt doma a ne chrapat 80km od baraku.ale kazdy to delame jinak ja vim.
úte bře 17, 2020 10:55 am

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Jasně, každý máme nějaký systém, ten Tvůj není špatný. Ale u autobusu nejde použít, většinou jsi vázaný nějakým jízdním řádem a pokud nejsi vázán, tak s lidma je problém zastavit třeba v průmyslové zoně. Musíš zastavit a dělat pauzu tam, kde je WC a případně možnost něco koupit. Jinak ano, s tím Tvým systémem nejlépe využiješ povolenou dobu jízdy, ale je zájmem všech šoférů to takto dodržovat? Znam jich spoustu a někteří mají zájem s tím, co nejvíce vydrbat.
úte bře 17, 2020 11:12 am

raspi
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: AETR

Příspěvek

Právě že u autobusu jsem vázaný jízdním řádem. Ono pokud mám někde podle jízdního řádu v půlce cesty pauzu 40 min a ještě tam přijedu pravidelně 10 min zpožděný, tak je problém. Tam 45 min prostě neudělám a musím mazat. To je právě ten zásadní rozdíl oproti kamionu. V reálu se dalo jezdil jednu cestu za cca 4:15-4:20, jenomže stačí pár pomalých náklaďáků, traktorů, nedej bože když napadne sníh, tak se do 4:30 nevejdu. Takže tu pauzu musím takto rozdělit, abych alespoň kartu měl tak nějak v pořádku. No a já nehodlal každý třetí den dělat výtisk. To si mohl dovolit důchodce, který už na rozdíl ode mě jezdil jenom vnitro. Naštěsní v poledne před zpáteční cestou byla pauza cca 2 hod, kterou jsem mohl takto v pohodě zkrátit a "napracovat" si tu první pauzu.
úte bře 17, 2020 11:47 am

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Máš pravdu, ale stalo se Ti někdy, že jsi to odpoledne nestihl domů a dodělával jsi, s lidmi "na palubě", třeba 10 km od baráku tu půlhodinovou pauzu? Pokud jo, tak mělo těch 15 minut pauzy smysl, protože jinak by jsi dělal 45 minut. Pokud se Ti to nestalo, tak ta 15 neměla smysl. Pokud se Ti to stalo, co Ti na to říkali cestující? Já vím, venku se to špatně vysvětluje.

Mě před čtyřmi lety požádal jeden známý, jestli bych s ním nejel s busem do Dubrovniku ( cca 1300 km), bylo to na začátku prázdnin, silnice ucpané a za těch 21 hodin jsme to nestihli. Přijeli jsme tam, místo kolem sedmé ráno, až po deváté. Měli jsme to zapíchnout a dělat devítku? Zpátky jsme byli odchyceni v Rakousku a každý jsme zaplatili 1000 E. Můj výdělěk byl
8 000 Kč, prodělek 27 000 Kč, zisk za víkend minus 19 000 Kč..... Dodnes se tomu smějeme......Oba.......
úte bře 17, 2020 1:02 pm

raspi
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: AETR

Příspěvek

Cestou tam i zpět je vždy cca uprostřed pauza. Ale ta má 20 - 40 min, jak který den. Podle jízdního řádu se předpokládá, že se to stihne.

Loni jsem ve Splitu v přístavu dost hlasitě vyhrožoval průvodkyni, že ji hodím do moře. Vykládali jsme tam část lidí a na následujících cca 150 km jsmě měli hodinu.
úte bře 17, 2020 5:27 pm

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Pokud máš uprostřed trasy 20 - 40 minut (to je první část pauzy), pak opravdu nechápu, proč objíždíš (objížděl jsi) odpoledne terminál , aby jsi najel jednu minutu a mohl tam dát postýlku a přitom odbavovat cestující. To postrádá smysl. Pokud by jsi to domů nestihl za 4:30, stejně by jsi musel dělat 30 minut.

Ale je pravdou, že to chápat nemusím a svět se stejně bude točit dál. Každý máme něco, co ostatní nechápou, i já mám pár takových věcí, jejichž smysl chápu pouze já.

Tak, jak to děláš (dělal jsi) ničemu neodporuje a je to v podstatě správně, akorát to nedělej příliš často, jak tady už někdo psal.
úte bře 17, 2020 6:17 pm

raspi
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: AETR

Příspěvek

Ta pauza 20 - 40 min. je právě pro druhou část pauzy 30 min. I když chápu, že udělat 30 min. pauzu během 20 min chtělo trochu vysvětlování lidem, ale dalo se to.
úte bře 17, 2020 7:38 pm

jose rabano
Příspěvky: 5141
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Jsem nevedel ze bus jezdi podle nejakeho predpisu.ja jel teda jen jednou delsi trasu,jmenovite praha-ostrava.student agency.na d1 stau jako obvykle,clovek by si rekl ze jak to vyjelo v 8h z prahy o pul jedne bud sme v ostrave nebo pauzujem nekde.omyl v 13 h Fm,a o pul 2 ostrava...asi vyjimka vim.
úte bře 17, 2020 10:42 pm

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Jožin
Nejsem specialista přes jízdní řády busů, ale nakoukl jsem do jízdních řádů a zjistil jsem, že nejrychlejší linkový bus to jezdí za 5:20, když nikam nezajíždí (kromě Brna). Určitě zrovna Student agency nemají žádnou vyjímku, myslím si, že to ani není možné. Spíš mě to připadá, že se v Brně vyměnili a nevšiml jsi si toho. Někdy nejezdí stewardka, ale misto ní jezdí druhý řidič.
Už jsem se také setkal v minulosti s tím, že jeden řidič během jízdy nastoupí a druhý vystoupí. Nevím, ale zdá se mně nepravděpodobné, že když jízdní řád říká, že cesta trvá přes pět hodin, tak by tam byl nasazený jen jeden řidič. Konkurence by je okamžitě napráskala, je tam velký boj...... Ale jak říkám, nevím, linkovým busem jsem nejel ani nepamatuji.

Také se dělalo v devadesátých letech, že jeli tři řidiči, přičemž jeden byl vždy zamíchaný mezi cestující a tímto způsobem se nechalo jet i Španělsko nebo Bulharsko případně tehdy populární Istanbul, v podstatě nonstop. Myslím, že teď už si to nikdo nedovolí.... A navíc byly kolečka a ne karty a tachograf byl navíc vzadu v motoru. Navíc, v té době jsem se nesetkával s tím, že by to někdo kontroloval....Lidi byli rádi, že jedou na dovolenou a nikdo nežaloval. Střídali jsme se běžně za jízdy, jeden vstal a druhý si tam sedl. Asi před rokem (možná je to už dýl) se takto někde vystřídali a cestující je napráskali a byla z toho aféra v televizi... Vše se stále přitvrzuje a i já se dnes bojím nedodržet něco o tři minuty a všichni víme, že to je nepodstatná blbost......
stř bře 18, 2020 9:43 am

jose rabano
Příspěvky: 5141
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Ja nejsem specialista na nic.jen si myslim ze jeden ridic nemuze jet se sto lidma 5h30 v kuse,ty minuty na nastup mu urcite pauzu nenapsalo.tehda nova zluta scanie bus.ridic i stewartka z kosic podle nareci
stř bře 18, 2020 8:52 pm

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Já Tě chápu, souhlasím s Tebou a nemám žádný argument abych Ti to vyvrátil. Jen jsem se snažil najít, jak by to mohlo být.
čtv bře 19, 2020 9:15 am

jose rabano
Příspěvky: 5141
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Vsak jasan.v klidu.ja jen nechapu trochu ze si to nekdo dovoli.jak pojedes 6h vkuse s lkw a nikdo te mesic nezastavi,nic se nedeje.ze sto cestujicich mohl byt v klidu nekdo z oboru dopravy,nebo policajt prece.narazim na myslenku ze kamion kazdy mrda za minutu+odjetou i kdyz i slepec musi videt ze fakt neni kde stat,kdekoliv,kr6e severu teda,ti tam maji svuj svet jeste,myslim svedsko norsko,ale busy nikdo neresi.a zo je jich x jezdi na treti kartu,mysleno ve dvojce,a zacinaji jakoby Mikulov,to vubec nekomenuji.a pak stim jebne trec u Splitu do mostu a strasne se resi proc.bus byl novy a meli jen 15h jizdy dohromady tam...(s sberem po cz 30)
čtv bře 19, 2020 12:51 pm

153
Příspěvky: 670
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

Ono, pokud je to linka s jízdím řádem, tak když mimořádně nestíhá, udělá výtisk a zdůvodní to, něco jako u kamionu v létě v pátek "No parking". A projde to.
Ta nepravidelná autobusová doprava je na tom hůře, ale co máš dělat, když jsi hodinu od cíle a jsi vyjetý. Máš lidem říci: "Devět hodin pauza, já jdu spát"? Prostě to musíš nějak vymyslet. A to teď už se to alespoň trochu plánuje. Když se jezdilo na Kontrolní knížky, tak bylo hůř.....
A autobusy se nějak moc nekontrolují, snad jen, když je nějaká akce na autobusy a samozřejmě, když Tě třeba změří, ale to chtějí hlavně zaplatit a zbytečně to nezdržují.
Autobusy také nejsou takovým trnem v oku ostatním. Většinou dopravu tolik "nezdržují", není jich tolik a neucpávají dálnice. Lidem prostě tolik nevadí jako kamiony.
Myslím si, že to co píšeš všichni vědí, jen to nikdo neřeší.
čtv bře 19, 2020 2:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti