Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
CZPeta. A to teda když pak udělá to profesní školení, tak z těch vrat už vyjede bez pomoci a netrefí obrubník? Já jen nechápu smysl toho profesního školení, případně proč se to nedělá jedním vrzem v autoškole, když je to nutné. Dále nechápu, proč, když je někomu dvacet a půl, tak dělá 280 hodin školení a když je někomu dvacetjedna tak už dělá jen 140 hodin.
Já už jsem tedy poněkud starší, ale znám ve svém okolí mladé kluky, kteří jezdí jak draci a bez problémů a pak vidím starší řidiče jak bojují s autem a to mají třeba čtyřicetiletou praxi. Proto jsem tady psal, že není vše jen o praxi. Někdo se to naučí a někdo ne.
Já už jsem tedy poněkud starší, ale znám ve svém okolí mladé kluky, kteří jezdí jak draci a bez problémů a pak vidím starší řidiče jak bojují s autem a to mají třeba čtyřicetiletou praxi. Proto jsem tady psal, že není vše jen o praxi. Někdo se to naučí a někdo ne.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
153: samozřejmě profesak zvláště v současné podobě je jen a jen dobrej kšeft pro autoškoly, ale nevěřím tomu, že to někomu něco dá. Asi bych pochopil třeba dvou denní školení kde se člověk dozví to nejdůležitější nedovedu si představit co tam člověk dělá 140 hodin to už musí byt vyloženě otravné a ani se nedivím, že se to lidi snaží obcházet dokud to jde.
-
- Příspěvky: 2076
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
on ten profesák asi původně ani nebyl myšlen jako doplnění pro řidičský kumšt, ale možná jako legislativní doškolení, neboť zákony se mění za pochodu. Možná součástí by měly být kondiční jízdy pro ty co nejezdily dlouho (já jsem si to dokoupil v autoškole než se vlezl za své auto. Klidně si dokážu představit jako součást profesáku jízdy na autodromu vestížených podmínkách -např. aquaplasing, nástrahy v zatáčkách-škola smyku atp. V současnosti školení profesáku plní účel jako doplnění příjmu pro majitele autoškoly.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Nadhodil jsem tohle téma v autoškole, kam chodím na školení, ten chlap to dělá přes 40 let. A slyším: Vašku to je hrůza ty mladý jsou hrozný neumějí a ani se nechtějí něco umět. A profesak 140 hodin je šílenost to je snad víc času než celá autoškola, 280 hodin vymyslel blázen.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Jsem rád, že můj názor na věc není osamocený. Ale stejně s tím nic neuděláme. Tak to je, a bude v tomto ještě hůř.
Pouze mně nikdo nevysvětlil, proč může někdo jezdit bez profesáku a někdo ho musí mít...... Těch, kdo ho mít nemusí je docela dost.
Jinak takových věcí pamatuji už více. Třeba každoroční školení řidičů s přezkoušením před orgánem VB, lékařské vyšetření EEG, přezkušování z jízdy pracovníkem Okresního úřadu, který neměl ani na potřebnou skupinu řidičák, a když jsem mu řekl, ať do toho sedne a ukáže mi jak si to představuje abych jel, tak řekl, že to nebudeme hrotit a přezkoušení mi podepsal, aníž bychom vůbec vyjeli, psychotesty byly, pak nebyly, pak zase byly, opět nebyly a teď jsou. Hlavně, že v tom je jasno, co je dobré a co není.
Pouze mně nikdo nevysvětlil, proč může někdo jezdit bez profesáku a někdo ho musí mít...... Těch, kdo ho mít nemusí je docela dost.
Jinak takových věcí pamatuji už více. Třeba každoroční školení řidičů s přezkoušením před orgánem VB, lékařské vyšetření EEG, přezkušování z jízdy pracovníkem Okresního úřadu, který neměl ani na potřebnou skupinu řidičák, a když jsem mu řekl, ať do toho sedne a ukáže mi jak si to představuje abych jel, tak řekl, že to nebudeme hrotit a přezkoušení mi podepsal, aníž bychom vůbec vyjeli, psychotesty byly, pak nebyly, pak zase byly, opět nebyly a teď jsou. Hlavně, že v tom je jasno, co je dobré a co není.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Co je mi známo ,tak profesní nemusí mít hasiči,vojáci a police když řídí C . Stát si to dobře zařídil, on to mít nemusí ale Vy ano!
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Obávám se, že těch, co nemusí mít profesní školení je daleko více, než jsi napsal. A nejsou to jen státní zaměstnanci se skupinou "C".
Třeba zedník, navážející si na stavbu jakýkoliv stavební materiál, ať už je v pracovním poměru nebo má svůj Živnostenský list. A to třeba i několikrát denně z pískovny vzdálené třeba i 100 Km.
Nebo si vypůjčím autobus a povezu celou rodinu (babičky, tety, bratrance.....) přes celou republiku, např. na svatbu nebo třeba pohřeb.
A je toho daleko více. Paradoxní je, že tyto vyjímky ze zákona se většinou týkají lidí, kteří řídí sporadicky. Tedy až na ty státní zaměstnance (abych se někoho nedotkl) a některé další profese. Nemám ani tušení, kolik ujede např. řidič od hasičů v průměru denně kilometrů. Jasně, jiné to bude u profesionálního hasiče a jiné u dobrovolného v malé vesnici.
Třeba zedník, navážející si na stavbu jakýkoliv stavební materiál, ať už je v pracovním poměru nebo má svůj Živnostenský list. A to třeba i několikrát denně z pískovny vzdálené třeba i 100 Km.
Nebo si vypůjčím autobus a povezu celou rodinu (babičky, tety, bratrance.....) přes celou republiku, např. na svatbu nebo třeba pohřeb.
A je toho daleko více. Paradoxní je, že tyto vyjímky ze zákona se většinou týkají lidí, kteří řídí sporadicky. Tedy až na ty státní zaměstnance (abych se někoho nedotkl) a některé další profese. Nemám ani tušení, kolik ujede např. řidič od hasičů v průměru denně kilometrů. Jasně, jiné to bude u profesionálního hasiče a jiné u dobrovolného v malé vesnici.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Kdepak, do 21 let nikdo nemohl na autobus. A dnes smíš řídit jen linky do 50 km.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
Kalvados.
Obávám se, že nemáš pravdu, já získal ŘP na autobus těsně po dvacátých narozeninách a v podstatě jsem ihned začal jezdit s busem v Dukle Žatec, prakticky po celé republice. Nikdy před tím, jsem s náklaďákem nejezdil (kromě autoškoly).
A i teď jezdí v Busline jeden mladík (22 let) linku, která má přes 100 km tam a to samé zpátky. Zřejmě má to delší školení....
Obávám se, že nemáš pravdu, já získal ŘP na autobus těsně po dvacátých narozeninách a v podstatě jsem ihned začal jezdit s busem v Dukle Žatec, prakticky po celé republice. Nikdy před tím, jsem s náklaďákem nejezdil (kromě autoškoly).
A i teď jezdí v Busline jeden mladík (22 let) linku, která má přes 100 km tam a to samé zpátky. Zřejmě má to delší školení....
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
153: No, ten dobrovolný hasič většinou profesák má, poněvadž se jako řidič třeba i živí - a rozhodně ujede víc km, než hasič profesionální - kterej kolikrát jede jen na dvůr a zpět 
Ale samozřejmě se to netýká všech, a i ten dobrák mít profesák mít nemusí...
S tím zedníkem bych to tak dramatciky neviděl. Zedník je prostě zedník. A materiál na stavbu je vozen řidiči... Je to to samé, jako bych řekl že skladník bez profesáku si může převážet palety mezi sklady - může, ale nemyslím si, že by se to dělo.
Ale ten systém špatný je, o tom žádná. Už třeba jen to, že hasič-řidič bez púrofesáku, se těžko může zdokonalovat a mít nějakou brigádu s nákladním vozem...

Ale samozřejmě se to netýká všech, a i ten dobrák mít profesák mít nemusí...
S tím zedníkem bych to tak dramatciky neviděl. Zedník je prostě zedník. A materiál na stavbu je vozen řidiči... Je to to samé, jako bych řekl že skladník bez profesáku si může převážet palety mezi sklady - může, ale nemyslím si, že by se to dělo.
Ale ten systém špatný je, o tom žádná. Už třeba jen to, že hasič-řidič bez púrofesáku, se těžko může zdokonalovat a mít nějakou brigádu s nákladním vozem...
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
David29
Já nevím, nikdy jsem u hasičů nebyl. Ani u profesionálních, ani u dobrovolných. Ale ona je situace jiná asi v Praze a blízkém okolí a někde na vesnici, kde je těch lidí přece jenom o něco méně. Tady v okolních vesnicích jezdí u hasičů většinou důchodci a různí řemeslníci, většina z nich má řidičák z vojny a od té doby nejezdili, jen u těch hasičů, většinou s Avií.
Když zahouká siréna v 10 ráno, jsou všichni někde v práci a na akci vyrazí tři důchodci, kteří jsou zrovna doma. Na to opravdu profesák nepotřebují..... A dá se hasit s Avií? Pochybuji.... Ale s lopatou se nepochybně dělat nechá, i když ta lopata přijela třeba na trakaři.
A ti hasiči - profesionálové mohou vůbec na nějakou brigádu oficiálně nastoupit? Já vím, že někteří jezdí neoficiálně a berou peníze tak nějak divně.
Znám tady ve svém okolí tříčlenou partu zedníků, ti mají DAF LF kontejner a naváží si všechno sami. Když je potřeba, jeden z nich do toho skočí a naveze, co je třeba. Profesák nemá ani jeden. A znám i lešenáře, kteří si sami vozí lešení a jistě je i spousta dalších profesí, kde to ti lidé vozí sami.
A když jsi narazil na ty skladníky, tak já poměrně často jezdím do Aptaru Čkyně, a tam skladníci běžně převážejí Ategem zboží mezi sklady. Jestli mají profesák, to netuším, nikdy jsem se jich na to neptal, také by mě mohli při této otázce poslat kamsi.....
Jinak, já si myslím, že ten systém (profesáků) má spoustu vad a nesmyslů a nevím, jestli je to prakticky k něčemu dobré. Je to ale jen můj názor, ostatní mohou mít názor jiný, já nikomu svůj názor nevnucuji. V podstatě mně je jedno, jestli někdo má profesák a někdo ne. Rovněž mně je vcelku jedno jestli ho dělal 140 hodin, 280 hodin nebo třeba i více. To jen jsem se zapojil tady do diskuze. Donedávna jsem vůbec nevěděl, co se na tom profesním školení učí, osvětlil mně to tady jeden mladší kolega, který to zřejmě absolvoval.
Já nevím, nikdy jsem u hasičů nebyl. Ani u profesionálních, ani u dobrovolných. Ale ona je situace jiná asi v Praze a blízkém okolí a někde na vesnici, kde je těch lidí přece jenom o něco méně. Tady v okolních vesnicích jezdí u hasičů většinou důchodci a různí řemeslníci, většina z nich má řidičák z vojny a od té doby nejezdili, jen u těch hasičů, většinou s Avií.
Když zahouká siréna v 10 ráno, jsou všichni někde v práci a na akci vyrazí tři důchodci, kteří jsou zrovna doma. Na to opravdu profesák nepotřebují..... A dá se hasit s Avií? Pochybuji.... Ale s lopatou se nepochybně dělat nechá, i když ta lopata přijela třeba na trakaři.
A ti hasiči - profesionálové mohou vůbec na nějakou brigádu oficiálně nastoupit? Já vím, že někteří jezdí neoficiálně a berou peníze tak nějak divně.
Znám tady ve svém okolí tříčlenou partu zedníků, ti mají DAF LF kontejner a naváží si všechno sami. Když je potřeba, jeden z nich do toho skočí a naveze, co je třeba. Profesák nemá ani jeden. A znám i lešenáře, kteří si sami vozí lešení a jistě je i spousta dalších profesí, kde to ti lidé vozí sami.
A když jsi narazil na ty skladníky, tak já poměrně často jezdím do Aptaru Čkyně, a tam skladníci běžně převážejí Ategem zboží mezi sklady. Jestli mají profesák, to netuším, nikdy jsem se jich na to neptal, také by mě mohli při této otázce poslat kamsi.....
Jinak, já si myslím, že ten systém (profesáků) má spoustu vad a nesmyslů a nevím, jestli je to prakticky k něčemu dobré. Je to ale jen můj názor, ostatní mohou mít názor jiný, já nikomu svůj názor nevnucuji. V podstatě mně je jedno, jestli někdo má profesák a někdo ne. Rovněž mně je vcelku jedno jestli ho dělal 140 hodin, 280 hodin nebo třeba i více. To jen jsem se zapojil tady do diskuze. Donedávna jsem vůbec nevěděl, co se na tom profesním školení učí, osvětlil mně to tady jeden mladší kolega, který to zřejmě absolvoval.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
.
Naposledy upravil(a) sof dne úte úno 11, 2020 7:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
153: Tak Atego nebo LF... Dyt je to jen větší dodávka - tam bych drama vůbec neviděl.
Nemyslím si, že by se na profesku učilo něco, co by člověk nějak extrémně využil - považuju to jen za nutný zlo. Co je dobrý je to každoroční školení, kde se člověk dozví o novinkách
Hasič na brigádu může - ale musí sloužit k tomu, že rozvíjí jeho schopnosti k službě. Takže strojnící chodí jezdit, hasiči dělaj vejškový práce, prořez apod. Ale maj od toho nějak upustit a budou mít volný ruce... Holt, nechtěj platit, tak aspon ty brigády povolej
sof: Tak to je dobrý - v ČR je za to odebrání ŘP na půl roku
Nemyslím si, že by se na profesku učilo něco, co by člověk nějak extrémně využil - považuju to jen za nutný zlo. Co je dobrý je to každoroční školení, kde se člověk dozví o novinkách
Hasič na brigádu může - ale musí sloužit k tomu, že rozvíjí jeho schopnosti k službě. Takže strojnící chodí jezdit, hasiči dělaj vejškový práce, prořez apod. Ale maj od toho nějak upustit a budou mít volný ruce... Holt, nechtěj platit, tak aspon ty brigády povolej
sof: Tak to je dobrý - v ČR je za to odebrání ŘP na půl roku
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
-
- Příspěvky: 2076
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Profesní osvěčení..."profesák".
pofesák by mělo být osvědčení o tom, že jsi profesionál ve smyslu že jsi zkušený řidič (čehokoliv), a ne že máš řízení jako zaměstnání a absolvoval si fofr školení -v tom je zkopaný pes. Třeba když se o někom mluví že je mistr tavič, tak asi těžko přišel z rekvalifikačního kurzu na taviče, ale má nějakou praxi bez průseru. Čili normální řidičáky by se měnily za profesáky až po 10 letech řízení v zaměstnání bez vážné zaviněné nehody. Řidiči C, E, D jiní než s profesákama, by na českých komunikacích nesměli jezdit. Profesáky by vydávala nějaká evropská agentura na základě kritérií a testů. Tak a včil do mě 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host