Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Kopema
Příspěvky: 4
Registrován: čtv dub 16, 2020 7:28 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Takže ho musím mít i když si koupím Avii kontejnerovou a budu na živnostenský list vozit lidem třeba písek nebo štěrk ?
pon dub 20, 2020 5:18 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4087
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Kopema - je rozdiel ako majiteľ alebo zamestnanec. Platí to od 3,5t. Ako majiteľ nemusíš, ako zamestnanec musíš . A ako majiteľ to neplatí, len keď ideš pre súkromné účely , inak to musíš mat
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon dub 20, 2020 5:25 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 661
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Kopema: To jsou ty výjimky, jak píše Peter. Pokud se tou dopravou budeš živit, pořiď si ho... Jako součást třeba stavebních prací by to asi prošlo i bez, ale jakmile budeš fakturovat dopravu, měl bys profesák mít.
pon dub 20, 2020 5:45 pm

Karel334
Příspěvky: 1502
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Když si budeš jezdit na sebe tak investuj do auta co přestavíš na traktor.Cčko nepotřebuješ,prof.nepotřebuješ ,psycho.nepotřebuješ,kolečka nepoužíváš,STK za dva roky,sil dně žádné,cejch.tacho nepotřebuješ,pojistka 00nic.Pro tahání přívěsu Ečko nepotřebuješ,rozšíření z Bčka na T 8000kč.Zákaz nakl.aut ignoruješ, jízda do centra města je legální.Když se to propočítá tak za rok už jen vyděláváš a žádné zlodějské poplatky za každé H...o neplatíš.Už bych jinak nezačínal a když ti to nepůjde ,traktor můžeš mít stále doma i když nepodnikáš ,sice při nepodnikání silničku do celkové 12t neplatíš ale pojistka bude více jak deset když to bude stále nákl.auto.
sob kvě 23, 2020 10:33 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5360
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

U té pojistky se to dá snížit věkem auta a já u 34 let staré Ify platím díky veteránské testaci a to přitom s klasickým žlutým soc. číslem 470 Kč ročně. U Volva Fl 614 s celkovou hmotností 11999 kg a kterému je 29 let tu testaci příští rok taky udělám, nyní platím 7312 Kč.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob čer 20, 2020 9:03 am

Karel334
Příspěvky: 1502
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Otázka je, co se bude plnit z pojištění vozidla na veterán.RZ, když bude naložené např.pískem apod. Bavíme se o vozidle na kterém můžu legálně vozit náklad a nejsem ničím v zákoně omezen!
sob čer 20, 2020 2:21 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5360
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Při veteránském zeleném čísle se nesmí přepravovat náklad dle zákona. Proto mám Ifu na klasických číslech a normální registraci, ale mám to otestované jako historické vozidlo. V případě nezaviněné nehody je placení náhrady škody od pojišťovny v zcela jiných částkách, než u stejného auta bez testace na HV.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob čer 20, 2020 9:59 pm

oldjan
Příspěvky: 764
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Jirka Novák píše:
sob čer 20, 2020 9:59 pm
Při veteránském zeleném čísle se nesmí přepravovat náklad dle zákona. Proto mám Ifu na klasických číslech a normální registraci, ale mám to otestované jako historické vozidlo. V případě nezaviněné nehody je placení náhrady škody od pojišťovny v zcela jiných částkách, než u stejného auta bez testace na HV.
Myslím, že už žádnou testaci na autě na normálních značkách neuděláš.....jedině dát na zelený.....nebo pojistit u ČPP....tam věk zohlední..., ale z hlavy nevím odkdy....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
ned čer 21, 2020 8:54 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5360
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Ale mám testaci na civilních číslech, je to žlutá karta formátu A5 s dvěma fotkama auta. Takto se dají i testovat osobáky a přitom mají původní SPZ, které jsou atraktivnější než zelené čísla a nebo EU formát čísla. Výhoda je v nízké pojistce.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
ned čer 21, 2020 10:44 pm

153
Příspěvky: 681
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Tak jsem dnes absolvoval profesní školení v Německu, protože mi nechtěli Němci uznat naše (české) profesní školení. Prý by mně ho uznali, ale musel bych mít potvrzení, že to je provedeno dle směrnice EU 2018/645. Tato směrnice měla platit v celé EU od konce 05/2020. V ČR se to bohužel nestihlo implementovat do právního řádu....

Absolvoval jsem klasické sedmihodinové školení, malinko odlišné než u nás a vše bylo zakončeno zkušebním testem z německých pravidel a asi hodinovou zkušební jízdou s busem, vše pod dohledem státního zkušebního komisaře. Ten test byl v podstatě jako u nás, udělal jsem to s jednou drobnou chybou. někteří Němci ten test neudělali (4 z 15) a během měsíce ho musí absolvovat znovu, řidičák jim nechali. Kamenem úrazu byla jízda s autobusem, dva z devíti to neudělali. Jeden překročil rychlost chůze při odbočování vpravo ve městě a jeden se údajně málo rozhlédl na železničním přejezdu se závorami...... Ale nikdo prý nejel bezchybně........ Němci to prý dělali letos poprvé.
Začalo to patnácti minutovou kontrolou vozidla před jízdou, obsluhou tachografu (výtisk z tachografu, správná výměna karet ve dvojce, vyčtení výpisu z karty) a asi pětatřicetiminutovou jízdou jak po dálnici, tak i ve městě. Přitom měl komisař zapnutý mobil a stále ho sledoval (asi rychlost). Mně vytkl málo defenzivní jízdu a příliš časté brzdění, malé využívání retardéru a tím celkově málo ekonomickou jízdu, ale ve finále mně to dal. Jo, a na zastávce jsem nenaklonil bus k chodníku ( upozornil mne, ale nevěděl jsem, kde je na to vypinač).

Podstatné je, že až se toto nařízení začne uplatňovat u nás, tak by snad mělo ke školení přibýt přezkoušení a hlavně praktická zkouška obsluhy vozidla. Ale to už tady bylo někdy před dvaceti lety, když začínalo profesní školení. Pamětníci to jistě pamatují.

Ještě jsem se dozvěděl, že to přezkoušení z jízdy se nechá udělat i na trenažéru a nějaká část toho školení se nechá udělat i formou e-learningu. Ten e-learning někteří dělali, ale já jsem se nedokázal identifikovat, neboť mám ID kartu ve starém provedení bez čipu a ani nevím, jestli by to německý systém přečetl.

Máte s tím novým školením už někdo zkušenost? Ještě dodám, že díky těm jízdám se to přezkoušení z jízdy nestihlo a někteří jdou jezdit až zítra.
Také tam padlo, že snad kdo nemá řidičák EU nebude smět jezdit jako řidič z povolání. Nevím co na to Rusové, Ukrajinci a třeba i Turci.......
pon srp 10, 2020 7:52 pm

Prouza88
Příspěvky: 4843
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Dobré info! A mazácky zvládnutý :wink: No je to sice kokotina co mě zabere celej den ale co už, když to vidím na silnici.. Ale to dělají schválně ti "řidiči".. Začal bych nicméně u těch co mají do dvou let praxe a všecky osobáky :idea:
Předpokládám, že jsou ty testy pro šoféra EU k ničemu, protože jak se jezdí v Anglii, Španělsku nebo Řecku se tam nedovím a zvrhne se to v klasickou kasírovačku k ničemu jako doposud :doh:
Ale těm amatérům to něco dá, minimálně by je do toho náklaďáku posadit na trenažéru mohli, aby si uvědomili co to je :idea:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
pon srp 10, 2020 8:18 pm

153
Příspěvky: 681
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Tak mně to nedalo a něco jsem pohledal na netu, jak to má být se školením profesní způsobilosti u nás (roční sedmihodinové školení řidičů). Docela dobré vyhlídky, tak jak to vymyslela EU......

Celé to mělo být i u nás zavedené k 23.05.2020, toto datum je napsané i v návrhu změn pro parlament jako závazné, ale nějak se to nestihlo.

Pokud má někdo zájem, stačí zadat, třeba do Seznamu: směrnice EU 2018/645 a může si celkem zajímavě počíst, co nás všechny čeká už v dohledné době, jen co to schválí parlament.

Jen nevím, jestli všechno, co je v návrhu napsáno je v ČR proveditelné.... Například by mně zajímalo, kolik je třeba v republice pokročilých trenažérů pro nákladní vozy a autobusy. Nebo snad všichni budeme jezdit každý rok s vozidly autoškoly? Kolik pak bude takové školení řidičů stát? Může těch pár autoškol v republice zajistit jízdy pro všechny řidiče náklaďáků a autobusů, kteří potřebují každoroční školení k profesáku?

My jsme prováděli včera jízdy v Německu s firemním busem, ale v návrhu pro ČR je napsáno, že to musí být certifikované vozidlo autoškoly nebo pokročilý trenažér......

Tak som z toho nejako zmätený...... Je tam toho, co mně nějak nehraje více.
úte srp 11, 2020 11:18 am

balů77
Příspěvky: 19
Registrován: pát črc 24, 2020 5:18 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

By mě zajímalo, proč to musí být certifikované vozidlo autoškoly? Snad když mám řidičák a profesák a živím se tím, tak snad můžu jet svým autem? V práci v něm můžu vozit 50 lidí a při nějaké šaškárně jednou za rok už to nestačí? Nehledě na to že je o celou galaxii modernější než autobusy místních autoškol.
Když jsem si před 5ti lety dělal D, zkušební komisař se při závěrečkách strašně divil, že mě jízdy nedělají problém. Nemohl pochopit, že po 20ti letech praxe na náklaďáku by to neudělal jen debil. Podle něj je autoškola a hlavně školení všemocné a dělá správné řidiče. A to už vůbec nemluvím o rozšiřování profesáku z C na D. Komedie a tahání peněz.
Zase to dopadne jako ze vším u nás, bude to jen šaškárna, kde "staré psi" se statisíci nebo miliony najetých km bude školit a poučovat člověk co nemá ani zlomek jejich praxe.
úte srp 11, 2020 12:33 pm

Prouza88
Příspěvky: 4843
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Balů, to sem přesně měl na mysli, u nás ve Znojmě je lampasák a ještě jeden komisař a ta lampa ti dá sežrat kde co a zkouší tě u Ify na filtr pevnejch částic a u vzduchem chlazený motorky do V se s tebou hádá že ten chladič tam vpředu je vodní :wall: Proto sem na školení byl jednou.. To samý, brali se křižovatky, značky fórky, ale co je kde novýho nebo jak kontrolujou ES561 ti neřekne, ani jaký maj kde pokyny, třeba tehdá s papírama na dovolenou :doh: A to samý školení ADR..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
úte srp 11, 2020 12:55 pm

balů77
Příspěvky: 19
Registrován: pát črc 24, 2020 5:18 pm

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Příspěvek

Přesně, to zkoušení z techniky!!! Se zasekli někde v časech felicií a o ničem dalším nemají páru a budou machrovat. Jsem vyučený automechanik a i přes to, že se tím neživím se snažím být v obraze a pak tě zkouší takovej ubožák! Hlavně vůbec nechápu k čemu v dnešní době jsou otázky z techniky. Já si teda sám na trucku nebo busu olej neměním.... Samozřejmě ho udržuju a kontoluju, ale to mě v autoškole nenaučili.
A tokoví tě nakonec budou jednou za rok poučovat jak jezdit....
úte srp 11, 2020 1:18 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti