Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Podle činností které se na kartu ukládají. U řidiče který jezdí každý den, tak cca dva až tři měsíce. Kontrolní složky můžou řidiče kontrolovat ve 29 dnech zpět.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
úte kvě 22, 2012 4:18 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Tacho ti neřekl až tak úplnou pravdu,
kontrolní orgány mají různé možnosti jak a do jaké historie kontrolovat řidiče.
Jde spíše o problematiku obsahu a zaměření kontroly. Jde-li ti o silniční kontrolu pak je to 28 dní zpět včetně toho aktuálního dne (tj. okamžik kontroly) avšak při tzv. firemní kontrole to může být i několik let zpět (pokud je mi známo tak např. orgány SUIP nemají nijak omezenou dobu - omezuje je pouze archivační doba jednotlivých písemností)
Orgány SOD pak mohou v rámci firemní kontroly kontrolovat data i kolečka tak rok zpět (tj. min. archivační povinnost dopravce). Ale Pozor!. SOD umí číst i ze stazek. Tam je arch. doba delší jednoho roku! V praxi toho však asi moc nevyužívají. Stačí jim co je zjištěno v rámci toho jednoho roku. Tolik průserů jednotlivých řidičů u dopravců (na silnici i ve firmách), že do stazek tyto orgány (SOD) už ani moc nejdou. I když....
Jak je to s kontrolami od Policie ČR a Celní správy ČR nevím.
Na to jsou tu jiný "kapacity".
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
úte kvě 22, 2012 6:31 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

pro Síbra

Příspěvek

Odpověděl jsem na jednoduchou otázku o kapacitě digitální karty a postihu na silnici v kontrolovaných dnech u řidiče. 8) :lol:
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
úte kvě 22, 2012 8:29 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Pšššt – Tacho se zase bude zlobit, že tady někdo dává zbytečně moc informací.
Jak tady tacho už psal, tak řidičům je třeba dát jen vybrané informace. Sám prý pečlivě vybírá, které informace na svých školeních mezi řidiče pustí a které ne. Když řidiči vědí všechno, tak prý často chybují a následně dostávají pokuty. Je to prý hlavně v zájmu řidičů.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte kvě 22, 2012 8:31 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

tacho

Příspěvek

Já se tě jen chtěl zastat, že jestli jsi nenapsal všechno (jak je výše uvedeno), tak to bylo jen pro dobro řidičů.

PS: Proč to hned zmizelo to nevím (nahodil jsem to pro pořádek znovu)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte kvě 22, 2012 8:33 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro Sibr:
Tady jde vidět, že jsi nedělal prezentaci a jestli jo, tak to mockrát určitě nebylo. Ono je totiž dost veliký rozdíl kecat u piva v hospodě jak jsi tady již zmiňoval, nebo připravit školení tak, aby se tam vlezlo maximum informací pro ty, co přednášíš a přitom jsi je udržel výkladem bdělé. Jedna moje podpásová, když jseš na školení, děláš si pečlivě poznámky, nebo tam jen sedíš a posloucháš, nebo spíš?
Přednášet tak, aby si udržel pozornost těch co tě poslouchají umí málo kdo.
A k tomu co tady píšete, napsal TACHO pravdu. Dle legislativy na cestě Vás může policista pokutovat max 28 dní zpětně plus aktuální den. Ale kdo to nezná a policista na něho udělá bubu bu, a řidič pak zaplatí tak je to jiná kapitola. A to v těch firmách je ale taky jinak, protože při té kontrole co je nad 28 dní legislativně mohou pokutovat už jen firmu. Ale zase když někdo udělá bubu bu, tak v takových případech rovnou volám svého právníka.
Doporučuji vzhlédnou do konce, aby jste vy pochopili, že zákony je věc jedna, ale praxe může být úplně jiná a to co vypadá jednoznačně, se může během sekundy změnit v úplný opak ať už znáte zákony sebelíp:

http://www.youtube.com/watch?v=h6EA90o7ILg
http://www.youtube.com/watch?v=iSmVYlO2UVw
úte kvě 22, 2012 9:36 pm

Uživatelský avatar
TACHO.1
Příspěvky: 1734
Registrován: stř črc 29, 2009 11:50 am
Kontaktovat uživatele:

fatal_netware

Příspěvek

Lépe bych to nenapsal. :wink:
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
úte kvě 22, 2012 10:04 pm

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

fatal_netware
můžeš mi prosím (třeba do SZ) napsat, který předpis (EU, ČR) omezuje kontrolnímu orgánu možnost udělení sankce řidiči za porušení některého předpisu v dopravě (kde to najdu?) po vypršení 28 dní?

cituji:

Kód: Vybrat vše

A to v těch firmách je ale taky jinak, protože při té kontrole co je nad 28 dní legislativně mohou pokutovat už jen firmu.
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř kvě 23, 2012 2:32 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

fatal

Příspěvek

Jo jo, kdybych chtěl oblbnout lidi, aby makali co nejvíce a co nejlevněji, tak bych to taky lépe nenapsal.

Jinak kdo co dělá na školeních je úplně jedno. Stejně se tam člověk dozví jen ostrouhané informace. Pokud je člověk přesvědčen, že je ve firmě pouze číslo, tak bude jezdit podle 561 a podle potřeb ji i překročí, nebo obejde. Pokud je řidič přesvědčen, že je v první řadě člověkem, tak bude jezdit podle zdravého selského rozumu a s překračováním předpisů nebude mít problémy. Zbývá jen otázka: Jak se nenechat šikanovat zaměstnavatelem? To na povinných školeních zatím slyšet není. Takže je potřeba, učit se to jinde. Jinak z každého udělají jen číslo…

A pokud píšeš o kecech u piva, tak kecy ze školení se vždy pak probírají u piva. Mají totiž stejnou hodnotu.
Kdo chce více, musí číst dokumenty a získávat informace doložitelně, nejlépe písemně.
Ústní informace se totiž při lámaní chleba jednoduše popřou, stejně jako se tady staré příspěvky smažou i s odpovědností za jejich obsah…
(Jak to někteří udělali v následné diskusi zde: http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... c&start=30 a na dalších stránkách).

Ostatně: Kdo z vás chce odpovědět na tuto otázku: „Kdybych vám doložil o kolik bych přišel, kdybych se zachoval podle vašich rad, tak by jste mi byli ochotni tuto částku kompenzovat?“ položil jsem ji zde: http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=255
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř kvě 23, 2012 2:46 am

Uživatelský avatar
pavel78
Příspěvky: 1298
Registrován: čtv led 29, 2009 2:06 pm
Bydliště: Budyně nad Ohří

Příspěvek

sibr napsal : "A pokud píšeš o kecech u piva, tak kecy ze školení se vždy pak probírají u piva. Mají totiž stejnou hodnotu"
ty jsi magor s velkým M. a vše svědčí o tvém skvělém přehledu :? :? kecy ze školení .... a že to určuje zákon tobě (obzvláště tobě)nevadí? že co určuje zákon jsou kecy?
uf ....
:hand:
stř kvě 23, 2012 6:55 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro strejda Marek:
EC Regulation 3820/85 on drivers’ hours
EC Regulation 3821/85 on tachographs
EC Regulation 3314/90 on tachographs
EC Regulation 3688/92 on tachographs
EC Regulation 2479/95 on tachographs
EC Regulation 2135/98 and EC Regulation 1360/2002 (as amended)
Některé už byly několikrát změněny, ale přesto bych volal svého právníka v případě co tady popisuješ. Protože kontrola firmy je kontrola firmy. Doporučuji Ti ještě nastudovat Obchodní zákoník, Občanský zákoník a Zákoník práce a související platnou legislativu, abys pochopil veliký rozdíl mezi kontrolou firmy a kontrolou řidiče.

Pro Sibr:
Má cenu Ti odpovídat? Vidíš totiž jen to svoje a řešíš vše systémem buď je to bílé nebo černé. V praxi u soudu je to úplně jiné. Já osobně Ti přeji ať své soudy vyhraješ. Protože vím z praxe, že výsledek je hodně často nejistý. A hlavně když neumíš číst v legislativu tak je to potom těžké.
A hlavně kdy tady měním své příspěvky?
Kdy jsem Ti poradil tak, že by jsi přišel o peníze následováním mé rady?
stř kvě 23, 2012 9:06 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro Sibr:
Školení řidičů vychází a je dané platnou legislativou a nemůže si tam kdo chce přednášet co chce.
Kde je v platné ČR legislativě o zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, zmínka nebo aspoň věta :
Jak se nenechat šikanovat zaměstnavatelem? To na povinných školeních zatím slyšet není.
?
stř kvě 23, 2012 9:11 am

Uživatelský avatar
strejda Marek
Příspěvky: 118
Registrován: pon říj 04, 2010 3:25 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

pro: fatal_netware
Můj dotaz zněl:
můžeš mi prosím (třeba do SZ) napsat, který předpis (EU, ČR) omezuje kontrolnímu orgánu možnost udělení sankce řidiči za porušení některého předpisu v dopravě (kde to najdu?) po vypršení 28 dní?

tvá odpověď (st květen 23, 2012 9:06 am) zní:

Kód: Vybrat vše

EC Regulation 3820/85 on drivers’ hours 
EC Regulation 3821/85 on tachographs 
EC Regulation 3314/90 on tachographs 
EC Regulation 3688/92 on tachographs 
EC Regulation 2479/95 on tachographs 
EC Regulation 2135/98 and EC Regulation 1360/2002 (as amended) 
Některé už byly několikrát změněny, ale přesto bych volal svého právníka v případě co tady popisuješ. Protože kontrola firmy je kontrola firmy. Doporučuji Ti ještě nastudovat Obchodní zákoník, Občanský zákoník a Zákoník práce a související platnou legislativu, abys pochopil veliký rozdíl mezi kontrolou firmy a kontrolou řidiče. 
Dovol abych citoval, co na to říká encyklopedie:
Legislativa může znamenat:
1. zákonodárná moc – oprávnění vydávat zákony
2. zákonodárný proces – proces přijímání zákonů
Zákonodárná moc je oprávnění vydávat zákony. V moderní teorii státu je vedle moci výkonné a soudní jednou z nezávislých větví státní moci, svěřená zákonodárnému sboru (parlamentu).

Zákonodárný proces v Česku je proces přípravy, tvorby, projednávání a schvalo-vání zákonů ze strany vlády, Parlamentu a prezidenta, který u přijatých zákonů končí jejich vyhlášením ve Sbírce zákonů. Upraven je zejména v Ústavě, určité podrobnosti projednávání stanoví jednací řády obou komor parlamentu, způsob vyhlašování reguluje zákon o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv a u vládních návrhů zákonů jejich podávání i legislativní pravidla vlády.

Legislativa v žádném případě neznamená právní předpisy a je v tomto významu používána špatně.
Toliko z citace všem snadno dostupné encyklovedie: Vikipedie,
zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Legislativa

Mou vlastní reakcí na tvůj příspěvek, jež má být odpovědí na můj dotaz.
Jako odpověď na mou otázku uvádíš tyto předpisy:
EC Regulation 3821/85 on tachographs
EC Regulation 3314/90 on tachographs
EC Regulation 3688/92 on tachographs
EC Regulation 2479/95 on tachographs
EC Regulation 2135/98 and EC Regulation 1360/2002 (as amended)

Pokud je mi známo, tak NEP a R č. 561/2006 zrušilo nařízení Rady (EHS) č. 3820/85.
Nicméně, prováděcí předpis k tomuto nařízení stanovoval obsah a rozsah kontrol v provozovně dopravce, cituji:
Kontroly v provozovnách dopravců se týkají bodů uvedených v části A i v části B přílohy I.

Ani v jednom z tebou uvedených předpisů, popřípadě ani v „jejich“ prováděcích předpisech se VŮBEC NIC NEPÍŠE O JAKÉMKOLI OMEZENÍ, které by kontrolnímu orgánu znemožnilo udělit sankci také řidiči, za konkrétní porušení i po vypršení 28 dní a nehovoří ani o jakémkoli omezení co do délky kontrolovaného období ani co do možnosti kontrolovat řidiče.
Při (jak ty říkáš „firemní“) kontrole v provozovně dopravce je vždy kontrolován ten či onen řidič.

Jsem toho názoru, že tzv. obecná odpovědnost dopravce nijak nebrání postihnout za konkrétní porušení konkrétního řidiče.

Pro jistotu zopakuji dotaz. Snad na něj odpovíš s nadhledem jako jsi to udělal prve
KTERÝ PŘEDPIS (znemožňuje či jinak) OMEZUJE KONTROLNÍ ORGÁN NA TOM, ABY UDĚLIL SANKCI ŘIDIČI ZA PORUŠENÍ NĚKTERÉHO PŘEDPISU V DOPRAVĚ PO VYPRŠENÍ 28 DNÍ?
Variam semper dant otia mentem.
Nečinnost vždy vyvolává nestálé myšlenky
stř kvě 23, 2012 6:48 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro strejda Marek:
Vezmu to od začátku. Děkuji za vysvětlení pojmu legislativa. Dlouho jsem se tak nezasmál. Dá se to už jen komentovat: „Smál se běhaje po pokoji a tleskaje se do stehen.“ Jestliže se cheš bavit na právní úrovni a dávat tady za vzor wikipedii, tak jsi mě fakt dostal. Ale přesto se Ti tady, a to né jen jednou omluvím.
Omluva číslo jedna: Omlouvám se Ti, že jsem ve svém předchozím příspěvku uvedl ( použil ) pojmu legislativa v nekorektním užití vůči výkladu wikipedii. Jsem rád, že jsi tuto chybu objevil včas a nedošlo tímto k závažným ztrátám.
Omluva číslo dva: Omlouvám se Ti, že jsem Ti na Tvou otázku neodpověděl jednoznačně. Správná odpověď zní neznám ČR předpis který ( znemožňuje či jinak ) omezuje kontrolní orgán na tom, aby udělil sankci řidiči za porušení některého přepisu v dopravě po vypršení 28 dní.
Ale taky neznám předpis, který mu to umožňuje a to je rozdíl. Sám jsi to tady už jednou psal co můžou a nemůžou jen se nad tím zamysli.
Za druhé, uvedl jsem Ti tam i jiné právní předpisy ( dle wikipedia ), které by Ti vysvětlily, jaký je rozdíl mezi kontrolou firmy a kontrolou řidiče a to je dost veliký rozdíl. Promiň, pozapomněl jsem ještě na Správní řád a 561/2006 a související právní předpisy ( dle wikipedia ). Jako celek by Ti to možná otevřelo oči. A jestli ne tak vysvětlovat Ti to nemá cenu. To ten čas strávím raději užitečněji.
stř kvě 23, 2012 7:35 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro strejda Marek:
Promiň, ale mám toho tenhle týden až nad hlavu, proto nemám ani čas to řešit do detailů, ale Ty by jsi se Tvým výkladem dostal do úplně jiných extrémů. 561/2006 můžeš porušit v určitých situacích. V těchto situacích musíš udělat výtisk a nikdo Tě za to nemůže pokutovat. Ty jako řidič jseš povinen mít tento výtisk dní 28 dní + aktuální den. Ale kontrola na firmě bude za 10 měsíců a tento výtisk se ztratil. A zato Tě budou pokutovat? To je absurdní.
stř kvě 23, 2012 9:10 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti